Thursday, April 2, 2009

WATERFALL ABSELLINGsejuk, gayat n ......xtremely camp


Salam....
la ni aku nak ceritekan pengalaman aku sewaktu aktiviti waterfall abselling... aktivitini adlh antare aktiviti yg aku nantikan... sebab dpt maen air.. hahaha... al maklumlah dah bape hari x mandi.. Aktivitini pd aku agk mencabar kerane ia memerlukan semangat dan keberanian yg tinggi.. mane xnye, tinggi beb.. utk pergi kat tmpt utk buat aktivitini, kami perlu berjalan meredah dan menaiki bukit.. perjalanan kami mengambil mase lebih krg 35 minit..

Smpi je kat sane aku merase sngt teruja melihat kecantikan air terjun yg merupakan tmpt utk kami amelakukan aktiviti waterfall abselling.. betape indahnye ciptaan tuhan.. Sblm tuy kami didedahkan tntg tknk dan cara2 melakukan aktivitini.. kami juge di ajar utk setting seperti membuat anker dan lain2..


Aku merupekan org terakhir yg turun utk melakukan aktivitini.. Dlm hatini merase sedikit berdebar.. Br 1st time aku buat aktivitini.. setakat abselling biase, selalu la aku buat ms skolah dulu.. Perbezaan antare waterfall abselling dgn abselling biase adlah waterfall absellingni lebih mencabar krn kami bergerak di atas permikaan air.. ia agk licin dan sejuk.. ia memerlukan konsentrasi yg tinggi..ALHAMDULILLAH!!! seperti rakan2 yg lain, aku juge berjaye turun dgn agak mudah..

No comments:

Post a Comment