Thursday, April 2, 2009

GUDBYE JANDA BAIK...xtremely camp

Salam....
Tanggal 20 MAC 2009 Akhirnya, berakhirlah perkampungan peljar SR113 PART 2 UiTM SHAH ALAM, INSTEDT & SHAH PUTRA d LATTO CHAROK, JANDA BAIK, PAHANG...
kami semua telah selesai menjalani perkhemahan EXTREMELY X CAMP di bawah sbjk outdoor recreation..

EXTREMELY X CAMP ini bnyk memberikan kenangan kpd aku dan kwn2 aku.. selain dr praktikal untk sbjk outdoor, kami juga di didik untk menjadi seorg yg berdisiplin, berani, semangat setiakawan dan bnyk lg.. Pd mulenye aku terase agk berat utk ke Janda Baikni.. Smpi sane mesti kene marah, kene raging, penat, sakit2 bdn, mengntok dan bnyk lg.. Tp nak xnak kene pergi juga sebab wajib..dan aku teringat kata2 ustazah aku pd waktu sekolah dahulu.. beliau ckp '"ALLAH XKAN MENGUJI HAMBANYA ITU MELAINKAN HAMBANYA ITU MAMPU UTK DI UJI.."itulah yg menaikkan semangat aku utk menyahut cabaran ni..

Hari berganti hari, akhirnya selesai sudah final camp.. Aku merase bersyukur kpd ALLAH swt krn aku dpt mengharungi cabaran ni dgn okeylah..

Penat, mengntok, skt2 bdn semunye ade.. Tp bak kate En. Syam "penat, mengantok dan skt2 tu semunya boleh hlg dlm masa beberapa hari..plg lama pon beberapa minggu..TP yg pntg adlh pengalaman yg x mgkn dan akn kekal smpi bile2..."
wassalam

No comments:

Post a Comment